8/10
·92 syf.··
2021 31. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 12 Mayıs 2021 18:52
Merhaba, ben geldim. Çok derin bir metin ile, Şule Gürbüz ve Kambur ile geldim. Varoluşsal anlamda bugüne değin okuduğum en derin eserlerden biri olan Kambur’dan önce yazarı tanımak istedim. Şule Gürbüz adına bir vikipedia sayfası açılsa da yazdığı metin kadar bir derinlik bulamadım. İstanbul Üniversitesi Sanat Tarihi bölümünden mezun olan Gürbüz, Cambridge Üniversitesi’nde felsefe eğitimi alır. Türkiye’ye geldikten sonra Dolmabahçe Sarayı’nda görev yaparken bozulan saatlerin tamircisinden saat tamirini öğrenir. Dolmabahçe Sarayı içinde Türkiye’nin ilk ve tek saat müzesini açar. Halen de Dolmabahçe Sarayı’nda görev yapmaktadır. Sosyal medya hesaplarını ben bulamadım. Bilen varsa ve paylaşırsa sevinirim. Kambur; yazarının zaman ölçer tamirciliğine olan düşkünlüğündendir belki, bilinç akışıyla hayatın anlamsızlığını ve zamanın anlamını, zaman ve mekân olmadan bir kamburun zamanıyla anlatıyor. Yaşadığı acımasızlıkların belki onu yabani ve soğuk biri yapmasından dolayı kamburun, karanlık ve acımasız yanlarını okuyorsunuz. En başta kendine karşı acımasız halini görüyorsunuz. Her ne kadar bu hale üzülseniz de aslında anlatılanların ironik tarafını fark etmemek mümkün değil. Bu ironi karanlık ve soğuk bir dünyanın kapılarını size açıyor, üşümüyorsunuz ama ürkerek çıkıyorsunuz o kapıdan. Şule Gürbüz’den okuduğum ilk eserdi. Dolayısı ile yazar hakkında çok tecrübeli değilim. Ancak daha 18 yaşında yazdığı bu metni okuduğunuzda çoğumuzun o yaşlarda bu şekilde düşünmediği ve yazmadığı bir gerçek. O genç yaşına rağmen ironilerin ve metaforların oluşturduğu karanlık bir dünya yaratması, yazarlık adına zor bir anlaşılma tekniği olan bilinç akışını kullanması ve tüm bunlara rağmen okuyan tarafından gayet net anlaşılması aslında çağdaş edebiyatımızda derinlere dalan yazarlardan birinin daha var olduğunu gösteriyor. Kambur’u okur için bıçak sırtı bir eser olarak değerlendirebilirim. Ya çok derin ve yoğun bulacaksınız ya da bu deli ne anlatmış diyeceksiniz. Olay örgüsüne takılıp olayı anlayabilmenin eseri anlamak olduğunu düşünen okur kesimin çok beğenmeyeceği bir metin olabilir, ancak kendi adıma bir yazarın nasıl anlattığı en az ne anlattığı kadar değerli benim için Herkese önerebileceğim ama herkesle yorumlayamayacağım metinlerden biri oldu. Sevgiler,
KamburŞule Gürbüz · İletişim Yayıncılık · 20198,6bin okunma
··
1.460 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.