Puan vermedi·331 syf.····Okunma: 03 Temmuz 2021 13:10 José Saramago 'nun okuduğum ilk kitabıydı.Karakter isimlerinin olmaması, diyalogların düz metin olarak bulunması ve sürekli nokta kullanılmadan virgüller ile ayrılan cümleleri önce yadırgasam da okumaya devam ettikçe alıştığımı farkettim. Saramago körlük metaforu altında toplumsal yozlaşmışlığı, ahlaki çürümüşlüğü, kaos ortamında insanların neler yapabileceğini, gücü ve sayıca üstünlüğü elinde bulunduranların insanları, toplumu nasıl domine edişini çok güzel anlatıyor.