Ayşe Kulin severek okuduğum bir yazar. Bu kitabını da çok beğendim. Bir solukta okunan, insanı içine çeken bir masal gibi adeta.Sırf farklı dine inandıkları için aileleri tarafından kabul edilmeyen, bu yüzden evlerinden yurtlarından ayrılıp savaşın göbeğine gitmek zorunda olan bir çift.Ve geride kalan aileleri...Sadece yahudi olduğu için insanlık dışı muameleye maruz kalan erkekler,kadınlar ve çocuklar... İnsanların dinlerine, dillerine, renklerine göre ayrılmadığı, sadece insan olarak değer biçildiği bir dünya dileğiyle.
Not: Kitaba puanım 9. Bir puanı da sonu için kırdım.Birkaç sayfa daha olmalıydı bence.