Kitap hakkında o kadar güzel şeyler biriktiki bende hangisini yazacağımı şaşırdım. İlber hocanın seyahatname lerinin öncüsü gibi geldi bu eser bana. Hem tarihi hem de edebi yönden bir gözlemci olarak anı,toplumu,çevreyi rafine bir dille anlatmış gezginimiz. Tabi dönem itibariyle topraklarımızın sınırını öğrenirken gücümüzün de sınırlarını öğrenmiş oluyoruz. Dönem şartlarının ne kadar da zor olduğuna yakından tanıklık ediyoruz. Tarafsız bir dille yazılmasına gerek olmadığı için direkt gezginin gözünden hisedebiliyoruz yaşananları. İnsanın sıkışmışlığının içinde gezgin ruhlu arkadaşlara ısrarla tavsiye edebileceğim bir eser.
İyi okumalar. Seyahat JurnaliÂli Bey