Okurken içinde bulunduğun zamanla, çıkarımların yapıldığı zaman arasındaki bağlantıyı bazen kuramıyorsun, örnekler yetersiz kalıyor gibi hissediyorsun. İnsan büyüdükçe, hayatın bazı durumlarını tecrübe ettikçe anlamlandırmaya başlıyor. Nihayetinde farkediyorsun ki: insan değişmiyor, bugünün sorunlarını yüzlerce yıl önce kendisine sorun görmüş ya da yararlı görmüş kişilerle farklı zamanlarda aynı hayatı yaşıyorsun.