Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Hearn'ın “uluslar ötesi alanlar” olarak nitelediği alanlar ise ataerkillik üreten aile ve hane halkıdır. Dolayısıyla toplumsal cinsiyet eşitliği ile beraber yürütülen gueer teori,LGBT cinslerin desteklenmesini lüzumlu görürken buna geçit vermeyen Müslüman ailesinin ve bunlara karşı açık bir tehdit olan “erkeklik (peygamber)” rolünün sonlandırılması gerektiğini savundu." 156Nitekim queer teoriyi destekleyen akademik çalışmalarda aile; kadına soyun devamlılığını sağlama ve milli değerleri aktarmak için sadece annelik rolü verdiği; kadının beden ve cinselliğini kontrol altına almaya çalıştığı için namus ve bekâret kavramlarına sıkı sıkı sarıldığı; devlet, baba, koca, erkek merkezli ideolojik telkin merkezi görüldüğü için reddedilir.” 157 “Queer” aslında bizdeki “ibne” kelimesi gibi bir hakaret barındıran bir ifadedir. Ancak cinsiyetçilik üzerinden politikaları yönlendiren feminizm/kadıncılık çalışmalarının geldiği son noktada bütün çeşitleriyle cinsel sapıklıkların güzel gösterilmesi için kullanılan süslü bir kavram haline dönüştürülmüştür. ”158 Bu teoride kadınlara kadın, erkeklere erkek rolünün yüklenmesi reddedilir. Çünkü bu durumda kendilerinin kadın ve erkekleri “cinsiyetleri” üzerinden okuma imkânları ortadan kalkar. Çünkü queer teorisinin temel hedefi; fıtratı bozmak ya da onların ifadesiyle “heteroseksüelliğin zorunlu olduğu toplum düzeninde, LGBT kısaltmasıyla ifade edilen bütün sapık davranışların özgürce yapılmasına ve kısıtlanmasına engel olan ne varsa onu kaldırmak”tır. 159 ***** 156 “Yeni cinsiyet ürettik, erkekliği yok edeceğiz!”, Haber vakti, 19 Eylül 2019 Perşembe, (çevrimiçi), .,* 4 NE TME ENE TE EE MN - KR huml erişim: 23.10.2019. 157 Burcu Şenel, “Heteronormatif Aile: “Sıcak Aile Yuvası? Hiç de Sıcak Değil”, Kaos GL Dergi, No: 139, 2014, (35-39). 158 En'âm, 6/122. 159 Judith Buder, Cinsiyet Belası, 8. 11-20; Muhittin Şahin, “Yalnızlık Adlı Şarkının Çucer Yabancılaşma Bağlamında İncelenmesi”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, C. CUXXII, No: 172, Ocak 2013, (33-48); Burcu Şenel, “Cinsel Yönelim Ayrımcılığının Gündelik Hayat Yansımaları”, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Bölümü, Ankara 2014; ayrıca bkz. Atilla Barutçu, “Oucer Teori: Bir Giriş (Oueer Theory: An Introduction) by Annamarie Jagose”, Erkeklikler: Kimlik ve Kültür Dergisi, No: 8, Ocak 2017, (60-66). Not: “İnsan sonrası” bir dönem inşasına başlayan teorisyenler, hegemonik erkekliği Batı'da; beyaz, Avrupalı, yakışıklı, güçlü kuvvetli bir erkek olarak tanımlanan “erkekinsan” tipiyle karşılaştırır ve gelecekte bu insan tipini hedef alırlar. Bkz. Rosi Braidotti, İnsan Sonrası (tercüme: Öznur Karakaş), Kolektif Kitap, 2014, s. 40-45.
·
224 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.