Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Kur'an-Kerim'in ALLAH'ın varlığı konusunda bu kadar açık deliller beyan etmesine ve ALLAH in varlığı, bu kadar açık ve bedihi olmasına rağmen nasıl oluyor da bazıları ALLAH'ı idrak etmemekte, O'nun varlığı hakkında şek, şüphe ve tereddüde düşmektedir.? Bu konuyu açık ve sade bir örnekle izah etmek istiyorum. Suyun içerisindeki balığın durumunu göz önünde bulundurunuz. Balık, belli bir müddet sonra suya alışıp yüzmeye başlar ve artık suyun varlığını hissedemez hale gelir. Veya havada uçan bir kuş; o da bir müddet sonra havanın varlığı hissedemez hale gelir. Ama eğer balığı sudan çıkarıp bir müddet sonra tekrar suya bırakacak olursak, işte o zaman suyun varlığını hissetmeye başlar. Fakat biz, öyle bir özelliğe sahibiz ki, ALLAH'ın varlığının olmadığı bir yeri düşünmemiz ve bu varlığı, ALLAH'IN varlığının dışında tecrübe etmemiz.Mümkün değildir. Öyleyse, devamlı suda olan balık ve devamlı havada olan kuş nasıl ki su ve havanın varlığını hissedemiyorsa halkımız da tabii olarak ALLAH'ı hissedemiyor; çünkü onlar için devamlı içinde bulundukları bir hal söz konusu olmuştur. Örneğin birisi koca bir balyozla bir yere vuracak veya bir yerde büyük bir patlama vücuda getirecek olsa, herkes o sesin, o patlamanın olduğu tarafa yönelir, bundan haberdar olur. Ama bir motorunuzun olduğunu ve bunun devamlı çalıştığını düşünün. Belli bir müddet sonra motorun sesine öyle alışılır ki artık onun varlığı hissedilmez olur. Aynı balık örneğinde olduğu gibi, balık suyun varlığını nasıl hissedemiyorsa insan da artık motor sesinin varlığını hissedemez. Bundan dolayı biz ALLAH'IN varlığını hissedemiyoruz, çünkü bu bizim için alışılagelmiş normal bir durumdur. Bizim elimizde, ALLAH'IN varlığının bulunduğu bir yer ile, O'nun varlığının bulunmadığı başka bir yer yoktur ki onunla ALLAH'ın varlığını tecrübe edip anlayabilmemiz mümkün olsun. Bu, ALLAH'IN varlığı konusunda kalbinde şevk ve şüphe bulunan kimseler için ilmi bir neticedir.
·
94 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.