Bu şaheseri 5 sene ara ile 2 defa okudum. İki okuyuşumda da farklı keyif aldım. Yazar bir kahin edasıyla günümüzü, 1948 yılında 1984 yılı başlığında anlatmış. Tarihi tutturamamış ama olacakları çok güzel öngörebilmiş. Yazarın kurguladığı distopya tam olarak günümüzde yaşanmasa da benzeri olaylar gerçekleşiyor. ''Big Brother is Watching You'' :)