Şaşkınım , Schopenhauer den beklemediğim bir eser oldu . Aşkın Metafizigi kitabını okuduğum sıra dikkati mi ilk çeken şey ; aşk iki kişiliktir neden bu kitapta sadece kadınlardan bahsediyor?
Orta-çağ yansıması ile yazılmış bir eser olduğu görüşündeyim. Cadi avlarının bas diktalari ile ortak fikirde olan Bacon , J.J. Rousseau gibi feylesoflarla aynı düşünce yapsina sahiptir her ne kadar cadi avlarının kapanış döneminden sonrasinda dünya gelmis olsada .
Ruhban sınıfının yaptığı kadını sömürme ,yok etme ve ötekileştirme ayni şekilde kitapta yansımasını görüyoruz .
Kadin ve erkek olarak oluşturduğumuz ve paylaştığımız ortak yaşamı dar kalıba sığdırmaktadir.
Okurken üzüldüm..