·252 syf.··Beğendi
···Okunma: 19 Temmuz 2021 12:48 · öncelikle şunu belirtmeliyim ki; kitabın mukaddimesini ve sonsözlerini okumadan geçmeyiniz. bunlar kitabı anlamak ve daha bilinçli okumak ve okumuş olmak için gerçekten faideli yazılardı. özellikle ray bradbury'nin kendi yazdığı sonsöz kitabın yazım aşaması ve nasıl ortaya çıktığı hakkında çok aydınlatıcıydı. bradbury'ye hayran kaldım hem kitabı hem sönsözü okurken. kendisi lise mezunu olduktan sonra okula devam etmese bile yuva gibi kullandığı bir kütüphane olduğundan bahsediyor. bradbury kitap aşkıyla dolu bir insan. ve bu kitap aşkı ile iyi bir okur olmanın ona verdiği ilham ortaya fahrenheit 451 gibi harika bir eser çıkarmış. ama sadece bu seviyelerde yüzen bir eser değil fahrenheit, ayrıca istenmeyen de bir distopya, hem politik hem eleştirel hem felsefi yanıyla... inanılmaz güzeldi ve okumaya başlayınca elimden bırakamadım.
"dışımız serseri, içimiz kütüphane"
granger'in bu ikonik cümlesiyle bitiriyorum incelemeyi... clarisse mcclellan, guy montag, faber, granger ve dedesi. asla unutmayacağım sizi!