Kitapta, bilginin ve gerçeğin sorgulanışı, kitabın sonunda açıkça hikayenin bir kurmaca olduğunun okuyucuya hissettirilmeSi ve birçok postmodern ögeleri görebiliyoruz ancak bu durum kitabın o güzel orta çağ havasından bizi koparmıyor yazar kendisinin de söylediği gibi döneme o kadar hakim ki sanki dönemi yaşamış ve gerçekten Adso’nun değil kendi gözlemlerini aktarmış gibi düşündürüyor. Teolojik bilginin çok ayrıntılı verilmesi biraz sıksa da heyecanla sonunu merak etme isteği kitabın ilerlemesini sağlıyor. Bir solukta okunacak bir kitap değil ama üzerinde emek verilen, dolu ve kendimize bir şeyler katabileceğimiz, orta çağ ruhunu fazlasıyla yaşayacağımız tabi bu sırada birçok değeri de sorgulayacağımız güzel bir kitap.