Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

240 syf.
·
Puan vermedi
Avrasya
Beyaz kardinal lakaplı (sanırım Fransız siyasetçi kardinal Richelieu’ya gönderme yapılmakta) Vladislav Surkov gibi Putin’in önemli danışmanları arasında gösterebileceğimiz Dugin, tek kutuplu ABD hegomanyasına alternatif olarak çok kutuplu daha doğrusunu onun deyimiyle çok evrenli bir dünya yaratılması gerektiğini savunmaktadır. Dugin, bu sistemin gerçekleşebilmesi için kıta konfederasyonları (her ulusun kendi bağımsızlığını eşit şekilde muhafaza edebileceği bir üst devletin egemenliğinin olmadığı konseyin yönettiği devlet modeli) şeklinde örgütlenen devlet yapılanmalarına ihtiyaç duyulduğunu belirtir. Dugin tasavvur ettiği bu modelin İran, Türkiye, Çin, Azerbaycan, Ukrayna ve diğer bölge ülkelerin katılımıyla ve ulusal çıkarlarının uzlaşmasıyla mümkün olabileceğinin altını çizmektedir. Dugin’in tahayyül ettiği dünya, “Rusya ya büyük olmalıdır ya da yok olmalıdır” felsefesinden hareketle, popüler bir Slavizim ve küresel güç olma arzusu barındırmaktadır. Ayrıca Dugin, tıpkı İvan İlyin’in dediği gibi: “Demokrasi Rusya gibi büyük bir ülke için geçerli değildir. ” demokrasiyi Avrupa’ya özgü bir yönetim şekli olarak görür ve Avrasya ülkelerinde bu yönetim anlayışın devlet iktidarında zafiyete yol açacağını savunur. Kitap okunulduğunda, bir Büyük Rusya idealinin satırlardan taştığı hissedilecektir. Sonuç olarak Aleksander Dugin, Avrupa Medeniyetini referans alan teorisyenlerin Rusya’nın sonunu hazırladığını belirterek; “Pareto” ekolünün uzantısı olarak tanımladığı ve Nietzsche vari bir kavram olarak gördüğü “Kaeton” ile klasik Avrasyacılık anlayışının yerine yeni bir Avrasyacılık açılımını ikame ederek küresel politikaya iddialı bir tez sunmuştır.
İnsanlığın Ön Cephesi Avrasya
İnsanlığın Ön Cephesi AvrasyaAleksandr Dugin · Kaynak Yayınları · 201716 okunma
·
285 görüntüleme
özgür koç okurunun profil resmi
Katechon (Yunanca'da "engelleyen" veya "saklayan"), sonradan bir siyaset felsefesi kavramına dönüşen İncil'deki bir kavramdır. Terim, eskatolojik bir bağlamda anlam kazanır: Hristiyanlar, Rabbin günü yarın olacakmış gibi davranmamalıdır, çünkü mahvolmanın oğlu (Deccal) daha önce ifşa edilmelidir. St. Paul daha sonra Deccal'in ifşasının "onu kısıtlayan bir şeyin / birinin" ortadan kaldırılmasına ve tam olarak tezahür etmesine engel olduğuna eklemektedir. Aziz paul Katechon'un kimliğinden açıkça bahsetmediği için, pasajın yorumu Hıristiyan bilginler arasında çeşitli tartışmalara konu olmuştur.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.