Lise yıllarında edebi metinler dersinden yıllık ödevimin konusu olan bir roman..o zamanlar kitap okumayan hoyrat bir öğrenci olan ben mecburen bu kitabı okumuştum ve iki oturuşta kitabı bitirmistim..halen çok net hatırladığım bir roman..kurtuluş savaşı yıllarında işgal dönemlerinde geçen bir roman..ve kolundan yaralı olan bir okumuş aydın diye tabir ettiğimiz bir şahısın bir köye yerlemesi ve oradaki gözlemleri ve köyden bir kıza aşık olması ve bunun sonucunda yaşadıklarını anlatan bence güzel akıcı bir roman.