Kitapta beni en çok etkileyen nokta hor görülen, dışlanan, hayatı zorluk içinde geçen bir kadının başarısı oldu. Hayatı mücadele etmekle geçen Refet, kendini dizginlemeye zorluklara karşı mücadele etmeyi o kadar alışkanlık edinir ki hayattan zevk almaya başladığı an korkar. Kitabı bitirdiğim an aklıma gelen ilk düşünce yüzlerce sene geçmesine rağmen Türkiye'deki kadınlara bakış açısının değişmemesi oldu..