·252 syf.····Okunma: 24 Temmuz 2021 17:43 Yazarın okuduğum 2. Romanı. Devrimci bir yazar bir süre yazıları ve çevirdiği sosyalizm konulu kitaplar sebebiyle hapis yattıktan sonra Ege’nin bir kıyı köyüne inzivaya çekilir. Kendisi gitmeden namı yürüdüğü için bir süre çevresinde kendisine şüpheyle bakılsa da daha sonra köye kendini kabul ettirir. Bu sırada ülkede sağ sol çatışmaları yeni yeni başlamıştır. Eski bir devrimci olarak çevresini saran gençlere fikir olarak önderlik eder. Fakat o sırada yaşadıkları, parti içi ve dışı devrimcilerin çatışmaları kendisi gibi bir çok devrimciyi dışlar. Ve sonunda devrimden emekli olmaya karar verir. Yazarın hayat hikayesini okuduğumda romanın bir nevi otobiyografi olduğunu düşündürdü bana. İlk okuduğum romanı olan “Kalpaklılar”da olduğu gibi sade dili ve akıcı bir kurgusu var. Hem geçtiği çevrenin sosyal durumu hem de dönemin olayları ile ilgili bilgiler de içermesi bakımından iyi bir kitap.