Her yaşımda alıp baştan okusam, her defasında farklı bir açıdan bakabileceğim bir eser. Her yaşımda alıp baştan okusam, her defasında aynı şekilde içimi acıtacak da bir eser aynı zamanda. Ne garip, en mutlu olunduğunu anda okunan birkaç satırla içinize bir gaflet çökmesi. İşte Madame Bovary, o dönemin gafletini bize aynen iletebilmeyi başarabilen nadide klasiklerdendir. Sınıf ayrılığı, sadakatsizlik, otoriter yapı, halkın sefalet ve mutsuzluğu... Yüzyıllar öncesi belki de yüzyıllar sonrası da aynı zamanda... Kim bilir?