6/10
·520 syf.··
2021 17. kitabı
·
48 günde okudu
·
Okunma: 31 Temmuz 2021 13:37
Oldukça popüler olmasına rağmen yazarın okuduğum ilk romanıydı. Kapağı açar açmaz beni karşılayan kahramanın yaşamıyor oluşu, yazarın anlatımına merakımı artırdı. Öyle bir anlatım tarzıki; ölüler, ağaçlar, atlar, renkler dahi konuşuyor. Her kahraman kendi bakış açısıyla anlatıyor hikayeyi ve bu anlatım tarzı romana sürükleyicilik ve merak katıyor. Osmanlı tarihinde nakkaşlar arasında yaşanan bir cinayetin katilini ararken aynı zamanda bir aşk hikayesini dinliyoruz. Nakkaş tarihini uzun uzun anlatıyor. Eğer resme ilginiz yoksa bu kısımlarda benim gibi sıkılabilirsiniz. Beni rahatsız eden yazarın bel altı argo söylemleri oldu. Öyle güzel edebi cümleler okuyorsunuz, cümlelerin oluşturdu ambiyansla kitaba hayranlık duyarken hop bel altı argo kelimeler. Bütün ambiyans bozuluyor. Bu argo kelimeleri bazı karakterlere yakıştırıyorsunuz belki ama bazılarında hiç olmuyor. Polisiye yanına gelirsek, polisiye roman ve film sever biri olarak başarılı buldum. Yazar sizi katilin çevresinde dolaştırıyor, küçük ipuçları veriyor, geziyor geziyor bir türlü katile ulaşamıyorsunuz. Son ana kadar acaba hangisi dediğimi itiraf etmeliyim ve yanıldığımıda :) Şu konuda yazarın hakkını vermeden bitirmeye içim el vermedi; bazı cümleler iki sayfa sürüyor. Betimlemeler çok başarılı, zaten Nobel ödüllü bir yazardan bahsetiyoruz, beklenti çok yüksek. Beklentilerimi karşıladı mı diye soruyorum kendime. Herhalde beklentiyi çoook yüksek tuttum diye cevap veriyorum. :) Sanat tarihine ilgisi olan arkadaşlara, Osmanlı nakkaşhanesine merakı olanlara tavsiye ediyorum. Bana tavsiye eden arkadaşıma da beni çok yanlış anladığını iletmek istiyorum. :)
Benim Adım KırmızıOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202320,1bin okunma
·
232 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.