Stefan Zweig'ın alışılmışın dışında yer alan sabırsız Yürek, merhamet duygusunun Teğmen etrafında, yaşadığı olaylar çerçevesinde işlendiği ve bolca psikolojik tahlilin yer aldığı muazzam bir eser.
Merhametli olmak insanı "iyi insan" vasfına sevk eder mi? Merhametin insanın karşısına getirdiği hazin olaylar sonucunda yapması gereken kaçması mı yoksa cesaretini toplayıp savaşması mıdır?
"Merhamet iki tarafı keskin bir kılıçtır..." demiş Stefan Zweig.
Mehmet insanı yavaş yavaş yiyip bitiren zehirli bir iğnedir. Bu zehirli iğnenin panzehiri ise insanın kendisinde saklı. Siz siz olun merhametinize yenik düşüp içsel hayatımızı başınıza yıkmayın.