Puan vermedi·71 syf.··
2021 6. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 04 Ağustos 2021 22:09
Kitap sakin ve düzenli bir hayatı olan evli ve iki çocuklu bir kadının otelde tanıştığı bir gençle kaçmasıyla başlıyor. Bu olaydan sonra herkes kadını ahlaksızlık ve yolsuzlukla suçlarken, içlerinden biri kadının tutkularının peşinden gittiği için cesur olduğunu; yaptığının gayet anlaşılır olduğunu savunuyor. Bunun üzerine 24 yıldır geçmişine takılı kalan yaşlı bir kadın; kimseye anlatamadığı 24 saatlik anısını kendini anlayacağını düşündüğü -kocasını terk edip bir adamla kaçan kadını savunan- adama anlatıyor. Kadının anısını okuduktan sonra kitaptan çıkarabileceğim ders: İnsanları sadece görüp duyduklarımızla damgalamak yerine önce onları anlamaya çalışmalı, insanlara önyargısız bir şekilde yaklaşmalıyız. Ayrıca şahsi fikrim insanların ne diyeceğini umursamadan, dışardan nasıl görüleceğini düşünmeden tutkularımızın peşinden gitmeliyiz. Hayat kısa her zaman ahlaki kurallara göre yaşamak zorunda değiliz. Tutkularınızın peşinden gidin. Böyle hayat daha güzel. (Başkalarının hayatını olumsuz yönde etkilemeyecek tutkularınızın.) Başkalarının hayatını etkilemediğiniz sürece her şeyde özgürüz.
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört SaatStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024151,1bin okunma
··
702 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.