Puan vermedi·184 syf.··Beğendi
· Dostoyevski’nin 23 yaşında yazdığı ilk romandır.Bu roman Dostoyevski’nin ruhunu ve evrenini eserlerinde anlattığı Petersburg’ un dünyasını ilk kez ortaya çıkaran bir kitap olması nedeniyle edebiyat tarihinin zirvelerinden biridir.Diğer yandan romanın kalıcı bir etki bırakmasının bir nedeni de bu romanda XIX.yüzyıl sonu Rus romanının ele alacağı temel konuların hemen hepsi vardır neredeyse : Yoksulluk , paranın gücü , değişen toplumsal ilişkiler,eğitimli aydın kesim ile halk arasındaki uçurumu anlatmaktadır. Dostoyevski’nin kitap incelemesini yaparken insan şöyle baya bir düşünüyor . Çünkü Dostoyevski çok yetenekli bir yazar ve onun derin bir üslubu var . Herkes farklı bir bakış açısıyla bir şeyler yazıyor .Kitapları gerçekten insanda büyük etki bırakıyor.Şimdi kitaba gelelim kitap bir kere sıradan bir kitap değil ben çok beğendim. Öncelikle Yaşlı Devuşkin ile Genç Varvara’nın dostluğu beni derinden etkiledi birbirlerine gerçekten öyle yürekten bağlılar ki şimdi hayatımızda bu denli dostluklar yok maalesef .Birbirleriyle hep mektuplaşıyorlar .Hayatlarında yoksulluk var ama sadece maddi anlamda değil.Hayatta gerçekten binlerce yoksulluk türü var : Eğitim olarak yoksulluk , sağlık yönünden yoksulluk ,görgü olarak yoksulluk ,sevgi olarak yoksulluk ,duygu yoksulluğu vb. Kısacası hayatta maddi ,manevi birçok yoksulluk var kitapta net bir şekilde anlatılmış .Kitabın sonunda Yaşlı Devuşkin ‘in Genç Varvara’ya veda ettiği yer çok etkiledi bir mektup ancak böyle yürekten ve anı yaşarmışcasına yazılır.Umarım yararlı olmuşumdur.Herkese iyi okumalar dilerim :)