”Odamda beni kitaplarım bekler. Bu yegane tesellidir.”
Bu ilk gönderim...
Sabahattin Ali’yi severek okurum. Değirmen’de de bu sevgim daha da arttı. Kitap 3 kısım, 16 öyküden oluşuyor. Betimleme ve akıcılığıyla okuduğumuz bu kitap sanki biz yaşıyormuşuz gibi hissettiriyor. Ben çok beğenerek okudum.
Bence bu kitabı kesinlikle okumalısınız. Özellikle ilk öykü olan Değirmen beni çok etkiledi.
En sevdiğim alıntı ise;
”İşte adaşım, sana seven bir Çingene’nin hikayesi.
Çiçeklerin açtığı bir mevsimde, senin kollarına yaslanan ve çiçekler kadar güzel kokan bir vücutla uzak su kenarlarında oturmak ve öpüşmek, yoruluncaya kadar öpüşmek hoş şeydir...(...) Fakat sevgili bir vücutta bulunmayan bir şeyi kendisinde taşımaya tahammül etmeyerek onu koparıp atabilmek, işte adaşım, yalnız bu sevmektir.”