10/10
·218 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
birazcık spoiler var! dikkat edin bu kitabı okumanizdan mahrum bırakmak istemiyorum:) Evett, açıkçası beraber olmasalar bile nastenkanin mutluluğu bizimkini mutlu ediyor yani bir insanın mutluluğunu mutlu olmak bambaşka bir şey ancak bir insan bu kadar saf bir duyguyla sevebilir. Ve o kadar naif ve zarif bir kitap ki... ulaşılması zor masum ve saf bir aşkı betimliyor. kitap kısa ama içindeki duygu yoğunluğu ve bizim melankoligin saf aşkı beni bu kitaba bağladı diyebilirim. Bu arada kitabın adının da beyaz geceler derken normalde biliyorsunuz beyaz geceler Petersburga ozgu ama bu kitapta '' beyaz'' saflığı ve masumluğu anlatıyor diye okumuştum. o kadar doğru ki aslında Dosto reisin bize verdiği subliminal mesaj, gerçi varya bu kitabı anlayarak okumayan biri sadece sıkıcı basit bir roman diye bulabilir ama aslında anlatılmak istenen ayrıntılarda gizli.. Bu Dosto reis işi biliyor be..Ha bir de bakin nastenka da ikiyüzlü ve sanki ne istediğini bilmiyor gibi geldi bana ilk okuduğumda... Belki de dostonun kendi tecrübelerine göre karakterleri tasarliyordur.. Sadece farkına vardım kitaplarını okurken.. Zaten dostonun küçüklüğü hep acıyla geçmiş zaten babası alkolik ve kumarbaz annesi de hor görülen bir kadındi.. Hatta sanırım Dosto kumarbaz kitabını kumar borçları yüzünden yazdı diye bir söylenti var ne kadar doğru bilmiyorum.. ama harika üstü aşırı naif masum bir aşk.. :) kesinlikle başucu kitaplarımdan.
İnsan ve Duygular
Beyaz GecelerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024102,4bin okunma
·
271 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.