·416 syf.··Beğendi
···Okunma: 13 Ağustos 2021 23:01 ~ Yalnızız | Peyami Safa ~
.
Puanım: 8/10
.
Kalabalıklar içinde yalnızların hikayesi. Samim, Mefharet ve Besim adındaki üç kardeş; Mefharet'in kızı Selmin; Selmin'in sevgilisi Ferhat; Selmin'in arkadaşı, Ferhat'ın kardeşi, Samim'in sevgilisi Meral; Meral'in annesi Necile ve olmazsa olmaz kötü örnek kızımız Feriha. Kitabın tamamını sarmış tereddüt ve şüphe, yalan, aldatma, güvensizlik. Ve tabi yazar Peyami Safa olunca konu (düşünmeye bile gerek yok) yine batılılaşma. Doğu-batı, madde-mana, ruh-beden, idealizm-materyalizm. Tuhaf bir başlangıç, yanmalı ölümlü tüyler ürperten korkunç bir son. Oyun biter, ışıklar söner, perde kapanır. Ama şüphe zihinlere kazınmıştır...
.
Herkese selam, böyle kitaptan aklımda kalanlarla size ufak bir özet giriş hazırladım. Eser yazıldığı günden beri çok beğenilmiş ve okunmuş bir eser. Özellikle çok tuhaf ve muhteşem kurgusu, kusursuz hikaye örgüsü ve içinde barındırdığı ütopya ülkesi Simeranya ile bayağı dikkati çeken bir eser. Ben de çok değerli bir kitapdostumun tavsiyesine uyarak okumaya karar vermiştim.
.
Hayatlarından memnun olmayan bireylerin mutluluğu maddede aramasını konu alan eser, özellikle kendinden yaşca çok büyük zengin biriyle evlenip yurtdışında yaşayan Feriha'yı örnek alan Selmin ve Meral'in hayatına odaklanıyor. Kitap Selmin'in akıllara durgunluk getirecek ilginç oyunuyla başlasa da, dayısının sevgilisi Meral ile olan aşkıyla devam ediyor.
.
Dayımız Samim çok entellektüel, çalışkan ve düşünceleriyle kitapta önplana çıkan bir karakter. Hatta gerek fiziksel özellikleri gerek de düşüncelerindeki benzerlikler nedeniyle Peyami Safa'nın kendisine romanda Samim olarak yer verdiği düşünülüyor. Peyami Safa birçok romanında yapmışa benziyor aslında bunu. Bir karakter üzerinden düşüncelerini okurla paylaşıyor. Samim aynı zamanda ütopik bir ülke olan Simeranya'nın da sahibi. Kitapta da Simeranya üzerinden ideal olan hayatı açıklıyor aslında.
.
#alıntı
“İntihar ediyorum. Kendi kendimden nefretimin çirkinleştiği bir dünyada yalnızım."
.
Kitapla kalın