Okumak
Bir gün yolda giderken bir
arabanın arkasındaki bir yazıyı
okumaya çalışıyordum.
Ne yazmışlar biliyor musunuz?
“Boşuna okumaya çalışmayın,
Cam kırıktı, yapıştırdık.”
Başka bir defasında da bir
yerde küçücük harflerle yazılmış
bir yazı gördüm. Ancak yakın
mesafeden okunabilirdi. İyice
yaklaştım. Şöyle yazıyordu:
“Çok yakından okuyorsunuz.”
Bu iki olay aklıma gelince
şunu düşündüm:
Okunması gerekenleri
okumayanlara işte böyle boş
şeyleri okuturlar.
İkra’dan hemen sonraki
âyeti de hatırlayalım.
“Oku!” buyuruyor Rabbimiz
ama “Nasıl?”ın da cevabı var:
“Allah’ın adıyla.”
Allah adına okuyalım,
Rabbimizi tanımak için
okuyalım
2
“Ve kim fısıldadı ateşin
kalbinin bir avuç su olduğunu.”
6
Hayy’dan gelip Hu’ya giden
bir yol var önümüzde.
Her nefeste bir yola düştüğümüzü
unutuyoruz.
7
Dikkat et!
Sen zamanı tüketmiyorsun,
zaman seni tüketiyor.
Yaşarken ölüyorsun.
16
Sanatçı olmak zordur, biliyorum.
Fakat daha zoru var…
İnsan olmak!
16
Sürekli başkalarını tenkit
etmekle uğraşan insan,
asıl kendinden memnun
değil demektir.
27
Ne söylediğinizi, biraz da
nasıl söylediğiniz belirler..
J. LONDON
58