7/10
·368 syf.··
2021 48. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 03 Eylül 2021 00:26
Victoria Schwab ile tanışma kitabım olan Vahşi’yi alırken konusuna bile bakmadan, öylesine almıştım. Okurken yazardan beklentilerim çok fazlaydı ve bunların hepsini karşılayamasa da kurgusuyla, akıcılığıyla yazara devam etmeye karar verdim. kitap, DÜ -doğaüstü-denilen ölüme yakın deneyim yaşayan insanların bir kısmında meydana gelen bir süper güç, fakat Eli için bir lanet. Üniversiteden arkadaş olan Victor ve Eli, tez projelerinde DÜ’leri incelemek isterler, bu proje sırasında öğrendikleri şeyler doğrultusunda ikisi de birer DÜ oluverir. Güçleri birbirinin tam tersi olan ve Eli’a kalırsa kendi gücü hariç diğer tüm güçlerin ortadan kaldırılması gerektiğini düşünen ikili arasında anlaşmazlıklar çıkar ve yolları bir daha dost olamayacakları şekilde ayrılır. Şuraya kadar yazdığım olay örgüsü kitabın yalnızca geçmişi anlattığı kısımdı, yazarın yazım tekniğini beğendim bu yüzden. Bir bölüm geçmişteyiz, gelecekteyiz, şimdideyiz. Flashback tekniğini hep çok sevmişimdir bence ve yazarın yarattığı evrene hiç ters düşmemiş. Asıl konumuzun başladığı yer ise on yıl sonrası, yani şimdi. Victor hapishaneye girip çıkmış, hatta orada bir arkadaş bile edinmiştir. Mitchell Turner. Ki kalpler kendisine çok güzel bir karakter bence, yazarın en derinlikli yazdığı karakter diyebilirim. İkili sokağın ortasında vurulmuş 13 yaşında bir kız çocuğunu bulurlar, Sydney’i. Her şey tekrar karışır ve bu sefer Victor Eli’ı bulmaya kararlıdır. Konusu cidden bu kadar güzel olan bir kitabı, karakter derinliğini neredeyse sıfır yaparak ilerletmiş yazar. Karakterler yalnız bir özelliği üzerinden aktarılmış çoğu zaman. Victor ve çetesini yine de çok sevdim, çok eğlenceli çok güzel anlatmış onları yazar ama bilemiyorum serinin diğer kitaplarını okumadan da kesin konuşmak istemiyorum ama karakterler daha iyi yazılmalıydı bence. Mesela Victor’un makalelerden kelimeleri, cümleleri elemesi, üstünü çizmesi kitabın yalnız başında geçti ve sonda buna bir referans isterdim. Olumsuz düşüncelerim yalnızca bunlardı çünkü tarttığımda olumlular çok daha fazla. Bir kere bir süperkahraman evrenini böyle karanlık işlemek çok güzel bir seçim olmuş -Thanks to The Boys- karakterlerin hiçbirinin saf iyi saf kötü olmaması da. Çıkarların, hırsın ne demek olduğunu da çok iyi anlatmış ve tüm bunları feci akıcı bir dille yazmış yazar. Victoria Schwab radarıma girdiniz, teşekkürler.
VahşiVictoria Schwab (V.E. Schwab) · Pegasus · 2018612 okunma
·
616 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.