Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Çünkü yalnızca cisimsel, maddî olan şeyler toplanıp çıkarılabilir, birleşip ayrılabilir. Başka de­yişle, yalnızca hareket eden şeyler hesaplanabilir ve Hobbes’a göre hareket eden, yayılımı, uzamı olan, değişen şeyler dışın­dakiler cisimsel, maddî şeyler olmadıkları için felsefenin konu­ su olamazlar. O hâlde kendisinde herhangi bir hareket, her­ hangi bir değişmenin olmadığı şey, yani, diyelim ki, Tanrı, fel­sefenin konusu olamaz. Böylece Hobbes bu dünyaya aşkın olduğu düşünülen her şeyi felsefenin konusu olmaktan çıkarır. Hobbes’un sözleriyle “felsefe, teolojiyi, başka deyişle sonsuz, yaratılamaz olan ve ne bölünecek ne birleştirilecek bir şey içe­ren Tanrı’ya ilişkin öğretiyi dışarıda bırakır.” (De Corpore)
·
1 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.