Okuduğum en anlamlı kitaplardan biriydi. Düşünün ki 1951 den bu yana hala eğitim sistemindeki aksaklıkları ortaya koyan Peyami bundan 69 sene önce Simeranya'sında eğitim sistemini alaşağı etmiş ve olması gereken eğitim sistemini ortaya koymuştur. Oysa günümüzde dahi bu sorun asla çözülememiştir. Çocuklar başarı sağlayacakları dallara yönelecekken onlara dikte edilen mesleklere yönlendirilmiştir. Düşününki onun Simeranya'sında diploma dahi yoktur. Gösterişli kıyafetler yoktur. Özel mülkiyet ve (aşağılık olan) para yoktur. Ah! keşke simeranya formlarında bir yerlerde yeşerseydik.