Peyami Safa o dönemin etkisiyle batıya benzemeye çalışıp kendi kültürünü kendisi yozlaştıran insanları eleştirip Anadolu kültürünün insana huzur rahatlık verişini anlatmıştır. Bunu yine dönemin koşulları ile mücadele dönemini ele alarak aynı zamanda insanların yakınlarının acılarına bile körleşmesi eleştirilmiş ve zamanla hoşumuza gitmese de hatta istemesek de bulunduğumuz ortama benzediğimizi vurguladığı bir eserdir. Bu duruma ait bir çok şeyi bilsek de o kötü hal bize her şeye rağmen güzel bir taraftan görünebilir. Eserde milli mücadele döneminde babasını kaybetmiş ve onu arayan bir genç kızın doğu batı kültürü arasındaki sıkışmışlığı, batıdaki samimiyetsizlik ve Anadolu'daki sıcaklık , başkasının dersiyle dertlenme konu edilmiştir. Alt tema vs yok. Oldukça akıcı ,net ve anlaşılır bir kitap. Peyami Safa nin ruh tahlilleriyle derinlik kazanmış karakterler. Size de keyifli okumalar diliyorum