İlerlemenin altında yatan sebebin merak duygusu olduğuna inanırım. Eğer merak duygusu olmasaydı insanlık halen taş devrini yaşıyor olurdu.
Şu dağın arkasında ne var?
Gökyüzünde parlayan şeyler nedir?
Neden gündüz sıcak gece soğuk?
Neden bıraktığım her cisim yere düşüyor?
Bizi kim yarattı?
Ve benzeri binlerce soru ile ilerleme sağlandı, sağlanıyor.
Kitap ismindeki ironi kadar içeriği de güzeldi..