·438 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Eylül 2021 13:31 Yaşar Kemal’in bu dillere destan hikayesiyle; o doğal ,tatlı anlatımıyla sonunda ben de tanıştım. Zannımca şöhretini de bu yalın, naif dolayısıyla akıcı anlatımıyla kazanmış eser. Zira edebi anlamda süslü cümleler kurma; kelimelerle sanat yapma amacı gütmemiş yazar. Diyalogları en doğal haliyle; tasvirleri en sade biçimde yapmış üstat. Öyle ki bir kokuyu tasvir ettiğinde o koku burnunuza doluyor ; bir manzarayı tasvir ettiğinde ise kendinizi orada buluyorsunuz.
Eser o kadar övülmüş ki büyük beklentilerle okudum kitabı. Fakat edebi anlamda beklediğimi bulamadım. Belki de yalınlığı sayesinde, herkese hitap etmesinden dolayı bu kadar şöhret kazanmış. Zira o kadar akıcı ki hiç sıkılmadan bir solukta okunabilir. Özellikle son bölümler göz bebekleriniz satırları büyük bir hırsla kovalayacak. Kimi eserler kurgusuyla kimisi sanat yaparak başarıyı yakalar. Bu eser kurgusuyla sevilmiş bana göre.
İnce Memed’in aşk ,ihanet ,macerayla dolu bu hikayesini okuduğum için hiç pişman değilim .Herkese tavsiye ederim. Keyifli okumalar efendim …