Puan vermedi·544 syf.··
2021 38. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2021 03:02
14 yaşındayken Türkçe öğretmenimiz bir kitap okuma ödevi vermişti ve ismimden dolayı benim için seçtiği kitap da Çalıkuşu olmuştu, ben de alıp okumayı denemiştim ama kitaplara hiç ilgim yokken Çalıkuşu’nu okumak tahmin edersiniz ki çok zor bir eylemdi benim için. Kitabın yarısına geldiğimde kitabı kütüphaneye teslim etme sürem dolduğu için bırakmak zorunda kalmıştım daha sonra da hiç okuma fırsatı bulamadım fakat o günden sonra hep merak ettim acaba kitabın devamında ne olacaktı diye. 8 seneden beri süregelen bu merak hissini artık sonlandırmanın zamanı geldi diye düşündüm ve başladım kitabı okumaya.Seneler öncesinde bu kitabı okumak benim için çok zor olduğu için şimdi yine zorlanacağım, yavaş okuyacağım sandım fakat hiç öyle olmadı. Kitabı üç günde bitirdim.Baş karakter olan Feride muazzam bir karakterdi. Küçücük çocukken yaptıkları beni biraz sinir etmişti ama kendi ayaklarının üzerinde durmaya başladıktan sonra onu öyle çok sevdim öyle çok benimsedim ki anlatamam.O üzüldü ben de üzüldüm,o ağladı ben de ağladım,o mutlu oldu ben de onunla birlikte gülümsedim. Feride’nin her şeye rağmen dimdik ayakta duruşu,kendi kendine yetebilmesi, mesleğine olan sevgisi, merhameti, sabrı.. bunların hepsi beni kendisine hayran bıraktı.Öyle hayran kaldım ki kullanıcı adımı bile değiştim onun sayesinde.Hatta bir şey daha söyleyeyim, yıllardır barışık olmadığım ismimle Feride karakteri sayesinde barıştım. Böyle güçlü bir kadın karakterle aynı ismi paylaşmak benim için büyük bir mutluluk. Kamran ile Feride’nin yaşadıkları çok nahif bir aşktı.Birbirlerine hep özlem duydular, hep acı çektiler. Kamran belki büyük bir hata yaptı ama ona hiçbir zaman kızamadım nedense,Feride’ye olan sevgisini içten bir şekilde hissettim diye sanırım. Kitabı okumadan önce hemen hemen her sahnede Kamran olacak sanıyodum ama öyle değilmiş. Kamran’ı çok az görüyoruz kitapta.Keşke daha çok sahnesi olsaydı şahsen ben kitap boyunca Kamran bir yerlerden çıkacak diye bekledim. Sanırım kitaba dair tek hayal kırıklığım bu. Kitabı okurken, o zamanlar Anadolu’da eğitim sisteminin ne kadar kötü olduğuna, halkın yaşam şekline yakından şahit oluyoruz. Ayrıca kitapta Feride’nin hemşirelik yaptığı kısımda Kurtuluş Savaşı’nın etkilerini de görmüş oluyoruz. Toparlayacak olursam, unutulmaz bir kitaptı benim için, hatta başucu kitabım olacak gibi. Tekrar tekrar okuyacağım bir sürü sahne var çünkü. Ben çok sevdim, eminim siz de okuyunca çok seveceksiniz. Mutlaka okuyun, okutun!
1000Kitap
ÇalıkuşuReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 2019123,5bin okunma
··
448 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.