Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Cuma ayetleri üzerinde düşünüldüğünde bu konuda ipucu olacak nitelikte üç husus dikkati çekmektedir. Birincisi, o gün namaz için ezan okunmaktadır. İkincisi, Cuma gününe mahsusen bir namaz kılınmaktadır. Üçüncüsü ve en önemlisi, Cuma günü namaza çağrı yapılmasıyla ilgili olarak ilk kez emir veriliyormuş gibi bir ifade kullanılmamıştır. Bilakis siyak ve sibaktan anlaşılmaktadır ki, namaza çağrı ve Cuma gününe mahsusen namaz daha önceden ifa edilegelmektedir. Ancak yanlış olan, Müslümanların, Cuma günü namaza çağrıldıkları zaman gevşek davranmaları ve alış-verişlerine devam etmeleriydi. Bu sebeple Allah Teâla bu ayeti, Müslümanların Cuma namazı ve Cuma hutbesinin önemini kavramalanı ve bunun farz olduğunu idrak ederek ezan okunurken vaktinde camiye gitmeleri için inzal etmiştir. Bu üç husus Hz. Peygamber'in sallallahu aleyhi ve sellem emirlerinin Kur'an'da belirtilmemiş olsa bile, Kur'an'da belirtilmiş gibi itaati gerektirdiği gerçeğini ortaya koyar. Zira bu ayet, sadece hz. Peygamber'in bu uygulamasının önemini vurgulamakta ve hassaten hutbe üzerine dikkatleri tevcih etmektedir. Bu gerçek, "şer'i hükümler sadece Kur'an'da beyan edilmiştir" diyen kimselerin yalnızca Sünnet'i değil, aynı zamanda Kur'an'ı da inkar etmiş olduğunun açık bir delilidir. Ebü'l-Alâ Mevdûdî, Tefhimü'l-Kur'an, İstanbul: İnsan Yayınları, 1989, VI, 272-273.
Sayfa 71
·
107 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.