Devlet ve ülke düzeninin baskısı her dönemde var olmuş olmalı, eğer öyle olmasaydı 1984 gibi bir eserin yazılması imkansız olurdu. Herşey günlük gülistanlık olsaydı bir insan durup dururken böyle bir şey yazamazdı. İşin nasılı yıllardır belli ama önemli olan, ve hala çözemediğim tek şey var NEDEN??