8/10
·472 syf.··
2021 86. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 19 Eylül 2021 05:25
Hem buradaki hem Goodreads’teki puanlama ve yorumlardan dolayı kitabı kesin sevmeyeceğimi düşünüyordum.Ama kitabı açıkçası çok sevdim, hatta ilk kitabından daha fazla sevdim.Bunun nedeni belki de beklentilerimle ilgilidir.İlk kitapla ilgili beklentim çok yüksekti, seri yurt dışında çok popülerdi ; Tiktok ve Instagram’da önerilmeyen yer kalmamıştı ve ben de Türkçeye çevirilmesini bekleyemeden bir heyecanla İngilizcesini okumuştum ve kitabı bitirince serinin fazla abartıldığını düşünmüştüm.İlk kitabı ortalama bulunca ve Kan ve Bal’ın puanını görünce kitabı düşük bir beklentiyle okudum ve sanırım iyi ki de öyle yapmışım. Kitapta karakterlerin müttefik arayışını, Lou ve Reid’in hem birbirleriyle yaşadıkları sorunları hem de kendilerine ait sorunlarını okuyoruz genel olarak.İlk kitaptan sonra aralarında çıkmazlar olacağı bariz belliydi ve ben bunları okurken sıkılmadım.Her iki karakter de aslında haklı ve yaşadıkları şeylerin zorluğuyla devamlı bir problem çözülmeden diğerinin ortaya çıkması ve birbirlerine olan kırgınlıklarının kitap boyunca tam olarak çözülememesi mantıklıydı, zaten ilk kitaptan sonra hiçbir şey yaşanmamış gibi harika anlaşsalardı biraz saçma olurdu bence.Ve bu konunun uzatıldığını da düşünmüyorum çünkü büyük kavgalar yaşanmıyordu.Anlaşmazlıklar ve tartışmalar sonrasında yine de hep birbirlerinin yanındaydılar ve birbirlerine destek oluyorlardı. Kitabın sonundan dolayı üçüncü ve son kitap için heyecanlıyım.Belki Türkçeye çevirilmesini beklemeden onu da okurum. Son olarak şunu söylemek isterim ki bu kitabı sevdikten sonra bile hâlâ biraz fazla abartılan bir seri olduğunu düşünüyorum, en azından yurt dışında.Benim için fantastik türün en üst düzeyi Sarah J Maas kitapları ve maalesef okuduğum hiçbir kitap o seviyeye yaklaşamıyor.Ama eğlenceli ve kurgusu güzel bir seri, o yüzden bu türü seviyorsanız okumanızı tavsiye ederim.
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
·
1.213 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sırada kan ve kül var aldım okuyacağım inşallah
Bende Sarah J Maas hastasıyım ama L.A Jennifer Armentond kitaplarını da size öneririm benim için ,2 sini geçebilen yazar görmedim....
Sude Yılmaz
Gönderi Sahibi
Jennifer L. Armentrout da çok severim, Sarah’dan sonraki favorimdir.Özellikle Kan ve Kül serisiyle çok daha iyi bir hale geldiğini düşünüyorum.