Yılan ve Güvercin Serisi 2.Kitap

Kan ve Bal

Shelby Mahurin
Tahmini Okuma Süresi:
13 sa. 22 dk.
Sayfa Sayısı:
472
Basım Tarihi:
Eylül 2021
Yayınevi:
Yabancı Yayınları
Orijinal Adı:
Blood & Honey (Serpent & Dove, #2)
ISBN:
9786257550109
Ülke:
Türkiye
Dil:
Türkçe
Format:
Ciltli
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

6/10
·472 syf.··
2022 20. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 17 Mart 2022 22:53
bu kitap çok elimde süründü ne yazık ki... çünkü suikastçının hançeri ile beraber okumaya çalıştım ve ister istemez Sarah'ın kalemiyle kıyasladım. bu da kitaba çok bağlanamamama sebep oldu. genel olarak düşününce de tam bir karmaşa hakimdi. aşklarından ölen Lou ve Reid bir anda saçma şekilde aralarına mesafe koydular. bir sürü doğaüstü varlık ortaya çıktı. iyiler kötüler karıştı vs.. yine de sürükleyiciydi hakkını da yemeyeyim. son kitap daha iyidir umarım ki
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
9/10
·472 syf.··
Beğendi
·
2022 3. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2022 00:00
Şahane bir kitabın yorumuyla geldim. Kan ve Bal harika bir fantastik, muhteşem bir ara kitaptı. Her sayfasını soluksuz okudum. İlk kitap tamamen bir giriş ve karakterleri tanıma kitabı olmuştu benim için. Ama 2.kitap beni her bakımdan doyuran, harika bir geçiş kitabıydı. İlkinden daha fazla sevdiğimi söyleyebilirim. Bu kitapta aksiyona, büyüye ve o fantastik dünyaya doyuyoruz. Ana karakterlerimiz bir yana, yan karakterlerin çoğalması ve hepsinin hikayeye katkıda bulunması çok güzeldi. Hiçbirinin varlığı öylesine değildi. Oluşan grup çok hoşuma gitti. Ana karakterlerimiz Reid ve Lou benim için bu kitapla birlikte favori çiftim. Fanstastik kitaplarda şu olaydan hoşlanmıyorum. ‘Aşık olduk, hadi şimdi sevgi pıtırcığına dönüşelim, birbirimizi kabul edelim ve tüm varlığımız boyunca inandıklarımızı unutup, laylaylom yapalım.’ Benim için böyle bir dünya yok. Reid, her bir düşüncesine, kararsızlığına ve tökezlemesine hak verdiğim bir karakter oldu. Aynı şekilde Lou da. Yani ne bekliyoruz? Aşık olduklarında bildikleri, inandıkları her şeyi aniden unutmalarını ve tereddüte düşmemelerini mi? Yetiştirilme ve varolma sebeplerini bir kenara bırakıp hiç şüphe duymamalarını mı? Ben bunu beklemedim ve böyle olmadığı için de mutluyum. Bir yerden sonra birbirlerini anlamaları ve kabul etmeleri tam zamanı geldiğinde oldu. O zaman benim için inandırıcı bir çift oldular işte. Kalbimin kırıldığı sahneler de oldu. Bekliyordum ama keşke o olmasaydı dediğim olaylar okudum. Ufak tefek şeyler tabii vardı ama benim için ilk kitaptan çok daha güzeldi diyebilirim. Elimden bırakamadan, heyecanla okudum. İçinde minik bir iki sahne dışında yetişkin içerik bulunmuyor. Bence fanstastik sever herkes okuyabilir. 3.kitap için sabırsızlanıyorum.
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
6/10
·472 syf.··
2023 16. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 15 Mart 2023 00:00
Kan ve Bal 6/10 Birinci kitap inanılmaz güzelken ikincisinde bizzat yazarın bir takım batırmalarıyla karşılaştık. Karakterleri kendi kişiliklerinden uzaklaştırmak istediğinizde bu okuyucuya maalesef zorlama olarak yansır. Reid ve Lou, yazar öyle istediği için sürekli saçma sapan triplere girip durdu ve bu gerçekten zorlamaydı. Reid genel olarak sevdiği şeylere sahip çıkan dürüst bir karakter. İkinci kitapta da Lou’nun birinci kitabın sonunda başına gelenlerden sonra bunu bekledim. Aslında yine Lou’nun üzerine titredi ama çok depresifti. Ki bunun sebebini anlayabiliyordum çünkü düşman olarak yetiştirildiği türden biri haline gelmişti. Kısacası ben Reid’i anladım ve kitabı okuyan çoğunluğun aksine Reid’e pek sinirlenmedim. Bazı yerlerde baydı evet ama birçok kısımda haklıydı. Ancak yazar onu haksız yapmak için uğraştı. Lou ise sürekli bir şeyler saklarken Reid’in ona hep anlayışla yaklaşılması istendi. Saçmalık. Evet Lou sevdiklerini korumaya çalışıyor falan ama hani hepiniz yetişkin insanlarsınız. Neden sürekli sevdiğin adamdan bir şeyler saklıyorsun ki? Üstüne bir de “annem gibi oldum” tripleri yok mu? Bütün karakterler Lou’ya garip garip bakıp “Annen gibisin” tavrını takındı. Bunu Reid de yaptı. Abi ne alaka? Lou’nun birçok kusuru olabilir ama annesi gibi değildi. Kaldı ki ona bu izlenimi vermeselerdi o da öyle davranmayacaktı. Resmen biri çıktı “Lou annesi gibi” dedi ve sonra Lou annesi gibi davranmaya başladı Ayrıca böyle büyük olaylar da olmadı kitapta. Çoğu şey amaçsızca bir sonuca bile bağlanamadı. Kitabın toplamında keyif alarak okuduğum sayfa sayısı 100’ü geçmez ve kitap 466 sayfaydı birinci kitabı ve Reid’i sevdiğim için fazla puan kırmak istemedim. Ama alenen yazarın saçmaladığı bir ara kitap olduğunu düşünüyorum. Umarım üçüncüde bu değişir
1000Kitap
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
6/10
·472 syf.··
2022 35. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2022 22:36
Kitapla ilgili ne desem bilemiyorum. İlk kitabı çok sevmiştim, serinin kurgulanan dünyasını hâlâ seviyorum. Cadılar, cadı avcıları, Lou, iyiler ve kötüler arasındaki mücadele ve daha bir sürü öge okuduğum en iyiler arasına girer. Ama bu kitapta ana erkek karakterimiz olan Reid, o kadar uzun süre içsel çatışma yaşayıp Lou'ya büyü gücü yüzünden saçma sapan davrandı ki bir yerden sonra bunaldım. Aksiyon olarak da tatmin edici gelmedi maalesef. Tüm kitap boyunca olması beklenen bir olay vardı, sonunda da bu olay gerçekleşti. Ama o zamana kadar geçen süreçteki olaylar beni kitaba bağlamaya yetmedi. . Lou'un hazır cevaplığı ve cüretkârlığı ilk kitapta da en sevdiğim özelliklerindendi, buna alaycı tavrını da ekleyince gerçekten bu karakteri ne kadar özlediğimi fark ettim. Reid, istediğim kıvama keşke daha önce gelseydi, umarım son kitapta ona âşık olacağım hareketler yapar da gönlümü alır. Lou'nun başına daha kötü ne gelebilir ki dedim ve kitabın sonunda bu dediğime pişman oldum. Bu yüzden Tanrılar ve Canavarlar'ı fazla bekletmeden okumayı düşünüyorum.
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
8/10
·472 syf.··
2021 38. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 18 Eylül 2021 20:23
Öncelikle kitabın cildinden bahsetmek istiyorum. Rengi dokusu o kadar güzel ki. Yurt dışı baskısının birebir aynısı. Resmen cildin ve şömizin her detayı mükemmel. Konuya gelecek olursak ilk kitap kadar heyecan beklemeyin derim. Zaten bir süre Lou ve Reid, aynı amaç için ayrı yerlerde zaman geçirmek zorunda kalıyorlar bu beni bir tık hayal kırıklığına uğrattı diyebiliriz. Yılan ve Güvercinin son bölümlerinde yaşanan olayların etkisinden çıkamayan bir Reid karşılıyor bu kitapta bizi. Sevdiği kadın hakkındaki önemli gerçeği öğrenmenin şokunu atlatamadan kendisi hakkında da çarpıcı gerçekle yüzleşmesini ilk kitapta okumuştuk, bu olayları hazmetmesini Kan ve Bal’da okuyoruz. Uzunca bir süre kendi benliğini reddetmek istiyor. Bu kitapta Lou beni gerçekten hayal kırıklığına uğrattı. Hareketleri Reid’in yapısına hiç uygun değildi. Reid ilkelerine bağlı belli başlı değerleri olan ağır başlı bir adam ve hayatındaki değişimlere hemen adapte olamadığı için ister istemez herkese mesafeli davranıyor. Lou bu kitapta ona göre fazla hareketli fazla hayat dolu geliyor. Benim Lou’dan beklendim Reid’in bu değişime adapte olması için ona destek olmasıydı. Ayrıca Lou’nun Reid’den önce yaptıklarını da öğrenmek Reid’i çok yıpratıyor. Lou ve Reid birlikteliğini çok sorguladım bu kitapta. Dili ilk kitapta olduğu gibi sade ve akıcıydı. Gerçekten kendini okutturan bir kitap. Ben bayılarak okudum. Sizin de kitaba olan ilginizi biliyorum o nedenle çok geçmeden alın okuyun. Ve serinin son kitabı olan Gods & Monsters şu an çeviride ! Heyecanla gelmesini bekliyorum
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
8/10
·466 syf.··
2026 17. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 23 Mayıs 2026 22:44
8.5/10 Çok fenayım.. İlk kitaba yaptığım incelemede çok fazla olay olmadığını söylemiştim; bu kitapta sürekli bir panik halindeydim. Sürekli bir şey olacak diye ödüm koptu, olmayan şey kalmadı zaten. Çok iyi yazılmış bir kitap olduğunu düşünüyorum çünkü yazarın yaşatmak istediği her duyguyu yaşadım. Karakterleri çok sevdiğim için daha fazlasını bile yaşadım diyebilirim. Sürekli bir olay var. İlk kitabın sonunda az da olsa bir rahatlayabilmiştik ama bu kitapta özellikle son birkaç sayfada çok büyük sürprizler vardı. İlk kitap sonrası beklentilerimi çok iyi karşıladı açıkcası. Reid’in inadı beni deli etti, Lou ayrı bir inat zaten. Lou’nun biran önce kendine gelmesi gerek ama gelememesinin de bir sebebi var sonuçta ama gelsin Spoiler vermeden nasıl anlatabilirim bilmiyorum o yüzden kısa tutacağım ama mahvolduğum tarihe geçsin diye inceleme yazıyorum jdjdkdkdkd
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
8/10
·472 syf.··
2021 86. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 19 Eylül 2021 05:25
Hem buradaki hem Goodreads’teki puanlama ve yorumlardan dolayı kitabı kesin sevmeyeceğimi düşünüyordum.Ama kitabı açıkçası çok sevdim, hatta ilk kitabından daha fazla sevdim.Bunun nedeni belki de beklentilerimle ilgilidir.İlk kitapla ilgili beklentim çok yüksekti, seri yurt dışında çok popülerdi ; Tiktok ve Instagram’da önerilmeyen yer kalmamıştı ve ben de Türkçeye çevirilmesini bekleyemeden bir heyecanla İngilizcesini okumuştum ve kitabı bitirince serinin fazla abartıldığını düşünmüştüm.İlk kitabı ortalama bulunca ve Kan ve Bal’ın puanını görünce kitabı düşük bir beklentiyle okudum ve sanırım iyi ki de öyle yapmışım. Kitapta karakterlerin müttefik arayışını, Lou ve Reid’in hem birbirleriyle yaşadıkları sorunları hem de kendilerine ait sorunlarını okuyoruz genel olarak.İlk kitaptan sonra aralarında çıkmazlar olacağı bariz belliydi ve ben bunları okurken sıkılmadım.Her iki karakter de aslında haklı ve yaşadıkları şeylerin zorluğuyla devamlı bir problem çözülmeden diğerinin ortaya çıkması ve birbirlerine olan kırgınlıklarının kitap boyunca tam olarak çözülememesi mantıklıydı, zaten ilk kitaptan sonra hiçbir şey yaşanmamış gibi harika anlaşsalardı biraz saçma olurdu bence.Ve bu konunun uzatıldığını da düşünmüyorum çünkü büyük kavgalar yaşanmıyordu.Anlaşmazlıklar ve tartışmalar sonrasında yine de hep birbirlerinin yanındaydılar ve birbirlerine destek oluyorlardı. Kitabın sonundan dolayı üçüncü ve son kitap için heyecanlıyım.Belki Türkçeye çevirilmesini beklemeden onu da okurum. Son olarak şunu söylemek isterim ki bu kitabı sevdikten sonra bile hâlâ biraz fazla abartılan bir seri olduğunu düşünüyorum, en azından yurt dışında.Benim için fantastik türün en üst düzeyi Sarah J Maas kitapları ve maalesef okuduğum hiçbir kitap o seviyeye yaklaşamıyor.Ama eğlenceli ve kurgusu
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
Puan vermedi·472 syf.··
2021 62. kitabı
Burada ilk defa henüz okurken bir yorum bırakacağım. Biraz tuhaf hissediyorum ️ yabancı yayınlarından aralık ayı için seçtiğim kitaptı ve yorumu diğer aya kalsın istemedim Birinci kitap olan Yılan ve Güvercini severek okumuştum. Azıcık araştırdığımda okurken neyle karşılaşacağımı tahmin ettiğim için içerik olarak beklentimi sarsmadı. Çok şey beklemiyor olmama rağmen epey güzel bir okuma olmuştu. İkinci kitap olan Kan ve Bal için “beklentimi karşılamadı” gibi yorumlar okudum. Benim beklentimi karşıladı. Çünkü devam kitabı olduğu için ve ilk kitaptan yazarı ve anlatım dilini çözdüğüm için içeriği tahmin etmek pek de zor olmadı. Kaldı ki kitaba konu olan büyücülüğü ve büyüyü anlatırken verdiği ufak dersler kıymetli şeyler. Her şeyin alma verme dengesi üzerine kurulduğunu, yaptıklarımızın karşılığını yaşadığımızı anlatan, bastırılmış ya da yok sayılmış güçlere hayat veren, karanlıkta kalmış bazı hayallere ışık tutan bir kitap. Hayatın da benzer izler taşıdığını düşünürsek kitaptan çıkaracağımız şeyler bizlere güzel bir okuma sunuyor. “Anılarımız biraz… kutsaldı. Yaşamdaki deneyimlerimiz kim olduğumuzu şekillendirir” gibi ufacık bir alıntı bırakıyorum buraya. Bu ve bunun gibi güzel izler var kitapta. Ben sevdim şahsen. Okuma serüvenim heyecanla devam ediyor ve fantastik kurgu sevenlere kesinlikle tavsiye ediyorum. ** Melis Ünler ile birlikte #okuyanyabancı olarak seçtiğim kitaptı. Heyecanla ve zevkle okuyorum ** Okurken beni başka diyarlara götüren kitapları ve o kitapların bende bıraktığı izleri seviyorum. Rengarenk izlerle karşılaşmanız ve zevkli bir okuma yapmanız dileğimle sevgili kitap kurtları.🩸 . . . #okudumbitti #buseferbitmedi hehe #tavsiyekitap #kanvebal #shelbymahurin #yabancıyayınları
Edebiyat
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
DNF at %49… Yılan ve Güvercin herkeste bıraktığı büyük etkiyi bende yaratamadığı için serinin ikinci kitabı Kan ve Bal’ı almakta kararsızdım. Defalarca sepetime ekleyip çıkardım, tam almaya niyetlendim Goodreads’de kötü bir yorum görüp vazgeçtim, en sonunda kargo bedavaya gelince hem de çok indirimli bir fiyata düşünce bir şans vermek istedim. Bu sefer de kargom kayboldu kaç gün uğraştım bu kitabı elime almak için… Ancak demek ki evrenin bir bildiği varmış arkadaşlar bazı şeyleri o kadar da zorlamamak gerekiyormuş çünkü o kadar beğenmedim ki anlatamam. Bence Shelby Mahurin sektördeki Holly Black, Leigh Bardugo vs gibi isimlerden daha iyi bir yazar. Kurduğu dünyayı okuyucuya güzel bir şekilde yansıtabiliyor ve bir amatör kesinlikle değil kalemi çok kuvvetli. Madem bu kadar övüyorsun neden beğenmedin ? Diyeceksiniz muhtemelen. Çünkü arkadaşlar bazen her şeye rağmen bu bahsettiğim özellikler bir kitabı güzel yapmaya yetmiyor. İki kitapta da beni irrite eden bir şeyler var. Açıkçası bu durum ilk kitapta o kadar fazla olmasa da ikinci kitapta tavan yaptı benim açımdan. Kan ve Bal hem diğer kitaba göre daha durgun hem de daha kalın. Sayfa sayısına rağmen yazar bölümler arasındaki dengeyi sağlayamamıştı. Bazı olaylar gereğinden fazla uzun anlatılırken bazıları da hemencecik geçilmiş ve bence bu durum olaylar arasında kopukluğa neden olmuş. Örnek vermek gerekirse; Lou’nun, Coco’nun teyzesinin kampına gidip sonra Reid’in yanına gelmesi o kadar yalapşap anlatılmış ki sanki kendim sayfa atlamışım da o bölüme geçmişim gibi hissettim. Bunun yanı sıra karakterlerle de ilgili sorunum var. İlk kitapta da sadece Lou ve Reid’i sevdiğimden, Kan ve Bal’da diğer karakterleri ve onların düşüncelerini vs okumak hoşuma gitmedi, açıkçası umursamadım da. Hatta bu kitapta bir süre sonra Lou ve
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma
Puan vermedi·472 syf.··
2025 35. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 30 Eylül 2025 20:32
Konusu: Tanıtım bülteninden; Morgane'ın hançerinden kıl payı kurtulduktan sonra kendilerini yapayalnız bulan Lou, Reid, Coco ve Ansel'in saklanacak yerleri kalmamıştı. Kilise, krallık, cadılar – herkes onlara karşıydı. Bu savaşı kazanma şansları tükenmek üzereydi. Ölümcül bir kedi-fare oyununun içine çekilirken müttefiklerini en umulmadık yerlerde aramaları gerekiyordu. En kadim düşmanları olan kan cadılarını ve kurtadamları ikna etmek için çok az zamanları vardı. Lou büyünün tehlikeli sınırlarında gezinirken, Reid kendi gücünü hâlâ ısrarla reddetmeye çalışıyordu. Onları sonsuza dek bağlayan yeminleri, kanla tekrar yazılmak üzereydi. İnceleme: İkinci kitap sanki biraz daha yavaş ilerledi gibi geldi bana. Reid karakteri biraz fazla uzattı durumları bu da hikayeyi biraz sıkıcı hale getirmiş. Yine sonlara doğru biraz açıldı kitap. Ben ikinci kitabın ilkinin üstüne çıkarak ilerlemesini beklemiştim fakat tam tersi oldu. Bakalım üçüncü kitabın temposu nasıl olacak ve nasıl bir sonla bitecek…
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021993 okunma

Yazar Hakkında

Shelby MahurinYazar · 3 kitap
Mahurin, Indiana kırsalında küçük bir çiftlikte büyüdü. Turkey Run Lisesi'ni Marshall, Indiana'da okudu.