Kitap Santiago adlı çobanın kişisel menkıbesini gerçekleştirişini anlatıyor.
Genel olarak masalsı bir anlatımı var ve hızlı okununuyor.
Ben şahsen bu kader olayına pek inanmadığım için kitap kendimi biraz garip hissettirdi. Acaba gerçekleştirmemiz gereken bir şey var mı? Acaba işaretler varda ben mi göremiyorum? tarzı sorular sordum kendime kitap boyunca.