6/10
·352 syf.··
2021 210. kitabı
Kitabin ilginç ve saçma gözüken bir kurgusu var. Hiçbir suçu olmadığına emin olan bir adama, yetkili kıyafeti ya da rozeti bile olmayan insanlar gelip dava açıldığını ve gözetim altında olduğunu söylüyorlar... Adam hiç kimseden yardım alamıyor. Aslında biraz gerizekalı gibi geldi gözüme çünkü yardım almayı beceremiyor, ne yaptığını kendisi de bilmiyor. Değişik değişik karakterler ve saçma bir durum var. Burada kitap hakkında oldukça abartılı yorumlar yazılmış ve bu da bana garip geldi. Çünkü bu kadar övülecek bir durumu yok. Kafka'nın yazdıklarının içine, kendinden çok şey kattığını biliyorum. Bu kitapta da birçok noktada bunu gördüm ama asıl anlatmak istediği şeyleri o kadar çok gizlemiş ki artık buna ulaşılamıyor. Kısacası kitaba çok iyi diyebilmek için; o dönem şartlarını, yazarın eseri ortaya çıkardığı dönem yaşadıklarını da göz önüne almak ve her şeye ayrıntılı ulaşmak lazım. Ama bu artık ne yazık ki pek mümkün değil... Günümüz şartlarında ve içinde bir alt metin aramadan okuyacak olursak da öyle abartılacak, harika bir kitap olduğunu söyleyemem. Herkes, her yemekten aynı lezzeti alamaz.
Edebiyat
DavaFranz Kafka · Venedik Yayınları · 202164bin okunma
·
176 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.