Ortaokuldaki Türkçe kitabında Çalıkuşundan kısa bir metin verilmişti.Ondan sonrasında merak edip 2.el olarak alıp okumuştum 4 veya 5 günde bitirmiştim.Sonrasında bol bol uzun yol yolculuklarında okudum.Asla zaman kaybı olmayan.Asla okumaktan sıkılmayacağınız.Kesinlikle bi an önce okumanız gereken bir kitap.