Puan vermedi·80 syf.··
2021 54. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 07 Ekim 2021 10:34
Herkese merhabalar... Yine Stefan Zweig ve yine trajik bir roman. Yazar trajik roman yazmak için bu hayata gelmişti bence :) çünkü kendi yaşamı da intiharla bitmişti. En basitinden burdan anlayabiliriz. Kitap hakkında kısaca şöyle söylemek isterim ki; gayet kısa bir kitap, akıcılığı yüksek, etkileyici bir konusu var, sıkılmadan okunabilecek ve maalesef ki bittikten sonra insanı biraz hüzünlendiren bir eser. Zaten Stefan Zweig okununca okurun kendini bu duruma hazırlaması gerektiğini de düşünüyorum. Olay tıpkı filmlerde olduğu şekilde başlıyor. Eserin son sahnesinden bir parçayla başlıyor ve ardından olayın başından başlayarak son kısmını tekrardan birleştiriyor. Şöyle ki: 1912 yılında gerçekleşen bir gemi kazası ve bu gemi kazasının nasıl ortaya çıktığını ve olayın nasıl bu duruma geldiğini anlatmakta ancak olay biraz muamma gözükse de romanı okuyan kişinin hafızasında kalacak tek şey olaydaki erkek karakterin kadın karaktere olan aşkının bir insana neler yaptırabileceğini gözler önüne seriyor. Her ne kadar da o dönemin gazeteleri olayı bir muammaya götürse bile. Stefan Zweig okuyacaksınız eğer kendinizi iyi bir sona veya mutlu bir sona veya sevinçli veya olumlu bir sona hazırlamayın derim. Kısa, güzel, akıcı ve bununla birlikte bir çok özelliği barındıran bir kitap olduğunu düşünüyorum... Şimdiden iyi okumalar sayın gerçek okurlar..:)
Edebiyat
Amok KoşucusuStefan Zweig · İndigo Kitap · 2018134,8bin okunma
·
33 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.