Puan vermedi·288 syf.····Okunma: 08 Ekim 2021 00:07 Çok okuyan mı yoksa çok gezen mi bilir derler,biz ikisinide layıkıyla yapamayacağımıza göre yapanlardan feyz almamız lazım. Ve bu konuda bildiği dillerle coğrafyaları daha iyi anlayan ve tarihini bilen İlber Hoca en iyilerinden, gittiği yerlerden kesitler sunuyor.Seyahatnameler olsun, anı, hatırat kitapları olsun her zaman güzel eserler olagelmiştir. Gerek yazanın gerekse okurun çıkarımları sonrası bilgi konusundan zenginlik barındırır.. İlber Hocanın ikinci seyahatname kitabı. Kitap 31 ülke ve 3 müze anlatıyor. Hoca sık sık seyahati tavsiye etmesinden dolayı kitaptaki mekanların çokluğu anlaşılabiliyor. Gerek kısa tarihi bilgileri gerekse kültürel özellikleri kitapta bolca bulabilirsiniz. Çoğunlukla Osmanlıya atıflar yapılmış; anlatılan ülkelerin çoğu bir zamanlar Osmanlı hakimiyetinde olduğundan bu da doğal oluyor. Buraları anlatırken sadece gezdiği gördüğü yerleri değil, en çok üstünde durduğu şey ise nostaljik şehirlerin çarpık kentleşmesi ve büyük binalara yer verilmesinin yanlış olduğunu söylüyor. Kitaplarında tarihi çarpıtmadan ve ayrımcılık yapmadan, dili yalın, akıcı ve sürükleyici olduğu için okuması sıkmıyor.
Akıcılığı ve bilgilendiriciliği yönünden okumaya kesinlikle değer.