Seçmiş olduğum alıntı, kitabı o kadar güzel özetliyor ki üzerine hiç bir söz söylemeye gerek yok aslında ama yine de iki kelam edeyim.
Parisli saygın bir avukat olan Clamence, bir barda oturur ve geçmişini anımsar. Düşüş kitabı, bu anımsamadan, monologdan ibaret. Kendisiyle yüzleştikçe kesinlikler belirsizliklere, başarılar başarısızlıklara, yükselişleri ise düşüşlere dönüşür. Bu düşüşü ise sadece kendisiyle sınırlı kalmaz, okuyan herkese ulaşır, nasibini alır.
Albert Camus, ölümüne yakın yayınlamış olduğu bu değerli eseriyle, burjuva ahlak anlayışını da zekice alaya almış.
Yazarın üslûbunu seviyorsanız bu kitabını da mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Ben çok sevdim