Puan vermedi·335 syf.····Okunma: 19 Ekim 2021 16:02 Felsefe'nin tüm eleştirelliği ile herkese merhabalar...
Friedrich Nietzsche'nin; beyine büyük zorluklar yaşatan ve algılarımızla oynayan aynı zamanda bunları başarılı bir şekilde ortaya koyan bir yazar veya filozof dememek mümkün değil. Çünkü: kitaplarında genel anlamda işlediği konuları farklı şekilde insanlara sunmaktadır. İşlediği konular, cümleleri kuruş biçimi, felsefik tarzı biz okuyucuları bazen gerçek anlamda zorlayabiliyor. Tıpkı bu kitaptaki gibi, şahsen ben okurken bazı zamanlar idrak etmekte zorlandım. Öyle ki bazen ne diyor lan bu "Zerdüşt" desem de. Aslında o Zerdüşt'ü yaratanın da ve ona filozofik özellikler yükleyenin de Nietzsche olduğunu farkına varmak pek de zor olmuyor açıkçası. Zor olan kitabın idrak edilebilmesinde :)
Ben bu kitabı okurken aklıma okuduğum bir eser olan Halil Cibran'ın "Ermiş" kitabı geldi. Çünkü: O kitap ta da buna benzer bir kurgu vardı. Şöyle ki, tıpkı bu kitapta da Zerdüşt'ün insanlara bir şeyler hakkında filozofik düşüncelerini ifade etmesine benzer, "Ermiş" kitabında da aynı şekilde ermiş'in çeşitli konular üzerine halkı aydınlatmak amacıyla sarf edilen düşünceler işlenmişti. O yüzden bence iki kitap da birbirine benzemektedir.
Kitap hakkında şunları söylemek isterim ki; kendisini tamamen inzivaya çekmiş bir insanın uzun yıllar sonucunda biriktirdiği düşüncelerini bazen çok çelişkili ifadeler bazen çok anlamlı ifadeler bazen de anlamamızı zorlayabilecek ifadeler kullanarak etrafında veya yoluna çıkabilecek herhangi bir insana aktarmak için uğraşan bir insan dersek yanlış demeyiz galiba. Bunları yaparken de konu sınırlamasına girmeden bir çok olaya ve insanın üstinsan kimliğine girmesini amaçlayan bir kişilikten bahsetmek mümkün.
Kitab'ın ağır ve karmaşık bir eser olduğunu düşünüyorum. Bazen algılamakta zorlandım. Ama her kitabın insana bir şeyler katabileceğinin farkında olduğum için kimi zaman da insanda bulunan beyin nöronlarının elektriksel aktivitelerini gerçekleştirirken zorlanmalarının bizlerin ileride daha çeşitli ve eleştirel düşünme yeteneklerinin arttırdığının ve bunun sonucunda faydalı olabileceğinin de farkında olaraktan ve sizlerin de bunların farkında olmanızı ümit ederekten kitabı okumanızı tavsiye ederim...
İyi okumalar sayın gerçek okurlar :)