bu kitap bana her şeyden önce minicik bir mikrobun bile insan hayatını nasıl bitirdiğini ve aslında insanların diktikleri binaların,sürdükleri tarlaların,paranın ve birçok şeyin nasıl da önemsiz olduğunu fark ettirdi. medeniyetin bir mikroba yenildiği bir kitap bu. ve birde Jack London 'ın geleceği tahmin etmesindeki başarının beni çok şaşırttığını söylemeliyim. nüfusla ilgili tahminleri felan tutarlıydı. keşke daha önceden okusaydım dediğim bir kitap oldu Kızıl Veba.Corona salgını varken okumak beni biraz depresif hisettirse de yine de pişman değilim.