5/10
·115 syf.··
2021 50. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 26 Ekim 2021 13:50
Kitabın hepsini "Karabibik" sanıyordum ama ancak yarısının yarısı kadarı Karabibik imiş. "Yadigarlarım" ve "Hala Güzel" kitaptaki diğer iki hikaye. Herkesin kendi görüşü kendini bağlar ama bana göre kitabın ismi "Yadigarlarım" olmaya daha müstehak görünüyor. "Yadigarlarım"ın kahramanının duyguları oldukça karışık. Ama diğer iki hikaye kahramanları Karabibik ve Safder'de duyguları karışık kişiler. Buradan, Yazar Nabizade Nazım'ın da duygularının karışık olduğunu anlayabilirsiniz. Fakat, kendisini dönemin yazarlarından ayıran en etkin karakteri, "kendi duygularını kahramanlarına yansıtmaması" olarak gösteriliyor. Edebiyat tarihçileri bu hususun altını hassasiyetle çizdikleri için "demek ki olabiliyormuş" demek durumundayız. "Bilgi dağarcığımızda, Edebiyat tarihimize ilişkin bir tuğlanın eksik kalmasını istemiyorsak, okumamız gerekir" diye düşünüyorum. Hatta bir ara "Zehra"ı da okumayı planlıyorum.
KarabibikNabizade Nazım · Kitapzamanı Yayınları · 201011,9bin okunma
·
105 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.