Thomas More nin bizlere anlattığı Ütopia devletinde yaşayan herkes çok mutlu, toplumsal eşitlik var, adalet var, düzen var, inanç özgürlüğü var, hoşgörü var, mülkiyete ve değerli madenlere önem verilmiyor, savaş tercih edilmiyor, herkes birbirine saygılı... Kısacası tam bir yeryüzü cennetinden bahsediyor. 500 yıl önce yazılmış olmasına rağmen toplumsal sorunları cesurca ortaya koyarak eleştirmesi ve kendi ütopyasında çözüm sunması takdiri hakediyor. Bu yönüyle kitap güncelliğini korumaya devam ediyor. Neden derslerde okutulduğunu şimdi daha iyi anlıyorum.