Puan vermedi·216 syf.····Okunma: 30 Ekim 2021 22:43 Şair, matematikçi, filozof, astronom... Komple bi insan Ömer Hayyam. Dile getirdikleri akılalmaz şeyler, dönemi bazında bakıcak olursak cesaretini kutlamak gerekir. Rubailerinin genelinde belirttiği fikirlere katılmadığımı belirteyim öncelikle. Zaten benimsediklerimi ve uygun olanları sizlerle paylaştım.
Kitabı okumadan önce Hayyam'ın hayatını araştırmadım, sadece müslüman bilim adamlarımızdan biri olduğunu duymuştum. Dörtlükleri okurken ve okuduktan sonra şok oldum desem yeridir. Yazdıklarını başlarda ironi şeklinde algıladım fakat şarap sevdası, ahiret inancına bakış açısı ve nice düşünceleri ilerleyen sayfalarda devam edince çok şaşırdım, tabi bi o kadar da merakla okumaya devam ettim.
Kendisini araştırdığımda nadir de olsa bazı dörtlüklerini sevmekle ve haklı bulmakla beraber, rubailerinin başkası tarafından yazılabileceğini, kesin bulgular olmadığını öğrendim. Ama yine de "ağır" eleştirileri o kadar çok ki.. İnsanın inanası gelmiyor gerçekten bu şarap sevdası, ölçüsüz tenkitler ve nice şeylere...
Ama okuduktan sonra dedim ki iyi ki okumuşum, bazı şeyleri (dini bazda) sorgulattı ve daha çok okumaya, öğrenmeye itti. (Bazı dörtlükleri çok çarpıcıydı gerçekten tiksinti duydum ve bu yüzden onerebilecegim bi kitap olmadı) İnancım Allah'a şükür sarsılmadı tabii ki ama Kur'an'ı yeterince okumadığımı ve anlamadığımı fark ettim. Sonra aldım meali elime, okumaya başladım. Teşekkürler Hayyam.
İyi okumalar, kitapla kalın.