D.G.

@Puxu
Nefse köle olmak gözü kör, kulağı sağır eder.
10/10
·164 syf.··
Beğendi
·
2021 7. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 05 Kasım 2021 11:35
Mehmet Kaplan'ın dediği gibi psikolojik ve dramatik eser. Kitabın adı değiştirilmeden önce Son Pişmanlık iken ne hikmetse dönemin Maarif Vekalet yetkilileri roman ismini Uyanış olarak değiştirmiş hatta bazı bölümleri sansürlemişler. Roman yazarına danışılmadan böyle bir değişimi hiç saygın bulmadığımı dile getirmeliyim. Ancak iki başlık arasında da bir fark göremiyorum.Çünkü Ali Beyin yaşadıkları iki başlığı tamamlar nitelikte. Kitabı okurken sinirlerimin gerildiği bazen Ali Beye sayıp sövmek istediğim, yaşadıklarını hakettiğini düşündüğüm ama ne olursa olsun bir insanın hayatı tanırken böyle acı olaylarla karşılaşmasını haklı bulmadığım muhteşem bir roman. Ve bu roman bence daha çok tanınıp bilinmeli.. Romanın baş kahramanı Ali Bey yaratılışı gereği düşkünlüğe merak salan bir mizaca sahip olması yüzünden ve babasının bu yönünü görmesi ile yanlış davranışlardan uzaklaştırmak, içindeki coşkulu kanı dışarıya yansıtmasın diye korku içinde Ali Beyi devamlı eğitimle iç içe yetiştirmiş. Ama bastırılan hiçbir duygu günyüzüne çıkmadan rahat edemez. Ali Bey de hayatın gerçekleriyle ancak babasının ölümü üzerine tanışabilmiş. Ne kadar zeki olduğundan bahsedilse de bu zekilik işinden öteye yer bulamadığı düşüncesindeyim. Çünkü o dönem Osmanlı toplum yaşantısı ve düşüncesi yadırgadığı veya gözden düşürdüğü kişiler, mekânlar apaçık ortada gösterilmiş. Ali Beyin aklı başında biri olarak bunları görmeyişi tamamen nefsinin bedenine ve ruhuna hakim olmasından öte değildir. Diğer karakter Mehpeyker ise Ali Beyin ilk sevdası bir fahişe diye bahsedilir romanda ve oldukça sert sözlerle bahseder yazar. Aciz insanlar bedenleriyle övünürler, bedenleriyle sahip olmaya çalışırlar her şeye. Hele bu acizlikleriyle yüzleşirlerse öfke ve kinden tüm bedenleri şeytanla iş yapar hâle gelir. Mehpeyker Ali Beyin sevgisiyle karşılaşınca bir nebze iyileşir diye düşünüyordum ancak kötü her zaman kötüdür bunu değiştirmek belki tedaviyle mümkün olabilir. Dilâşub bir cariye olarak hayat vermiş karakter ve oldukça acı son ile yaşama veda etmesi beni yine mi olan iyiye olur düşüncesinden alamadı maalesef. Annesi Fatma Hanıma oldukça sinirliyim çünkü Dilâşub a yargısız infaz yaptı sırf oğluna düşkünlüğünden ama sonuçta herkes yaptığını yaşar ne yazıkki. Velhasıl Aşk zehirli bir sarmaşık değildir. Zehirli yapan nefsin tüm bedene hâkim olup nefreti, kini doğurması. Nefse köle olmak gözü kör, kulağı sağır eder. Ve son pişmanlık fayda vermez.
1000Kitap
İntibahNamık Kemal · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202149,3bin okunma
·
91 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.