"Başarıya giden yolda herşey mübahtır" kitabı bu cümleye indirgeyenler ve bu cümle üzerinden eleştirenler kitaba haksızlık ediyorlar çünkü bu kitap kaynağını romantizmden değil, gerçeklerden yani hayatın ta kendisinden alıyor. Kitaba bu açıdan baktığımızda kitaptan faydalanma derecemiz de artacaktır. Çünkü gerçekler biz öyle olmasını istediğimiz için değil insan doğasının bir sonucu olarak kendiliğinden oluşur. Ben hep sevdim gerçeklerden bahseden bir yazarı. Evrenselliği yakalamış herhangi bir yazara baktığımızda da hep o yazarın ilhamını insan yaşamından aldığını görürüz. O yüzden bizi acı da olsa zor da olsa gerçeklerle yüzleştiren her yazar insanlığı bir adım ileri götürür. 500 yıl önce yazılan bir kitabın okunmasının sebebi de bu zaten. Biz yine tartışalım kitabı ama olması gerekenler ve hayatın gerçeklerini birbiriyle karıştırmayalım. Prens