BU DA BİZİM HİKAYEMİZ;
10/10
·162 syf.··
Beğendi
·
2021 105. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Kasım 2021 19:27
Sanat evrenseldir diyenleri her zaman desteklemişimdir.Sanatın,dini,dili, ırkı yoktur.Dünya edebiyatı okuyucunun elinin altındadır.Çağlararasında geçişler yapmak da okurun en büyük mutluluğudur.Hiç yaşamadığı ya da hiç yaşayamayacağı bir hikayeyi yaşamak ne muazzamdır. Aynı ülkede olup da doğu batı arasında ki yaşam tarzlarını,dillerini ve kültürlerini hikayede okumak ve öğrenme imkanına sahip olabilmek de ayrı bir keyif veriyor insana. Gezmek mi insanı geliştirir okumak mı diye sorulduğunda ben hep okumak derim.Fikrim hiç değişmez. Bu sefer Ülkemizin Doğu Anadolu Bölgesi'nin bir köyüne misafiriz hepimiz,eseri okumayı tercih edenler elbette. Sadık Ben; Biz hayatla küçük yaşta tanışırız.Okumaya çalışırken hayvanların bakımı da bize aittir.Şehirde ki kaosu bilemem ama bizim de kendimize göre zorluklarımız vardır. Erkek de olsak Ata ya saygı sonsuzdur.Kendi düşüncelerimizi söyleme özgürlüğümüz yoktur mesela.Biz babamızın bir eşyası olarak görünürüz. Bizim yerimize karar verirler bize de uygulaması düşer.Evleneceğimiz eşlerimizi bile onlar seçerler.Kısacası ömür boyu Ataya bağlı yaşama zorunluluğu boynumuzun borcudur. Okumak, meslek sahibi olmak o ne demektir, okuma-yazma öğrenmek yeter de artar bile fazlasına gerek bile duyulmaz. Babadan gelen bir adettir,töredir sanki ölene kadar bahçe işiyle,hayvan işiyle uğraşmak. Başka bir tercih ve seçenek yoktur.Böyle seçme şansımız var mı onu da bilemeyiz ki... Biz bu köyün sakinleri olarak var mıyız? Yok muyuz? Hayatın neresindeyiz? Görünürde varız da bir hiç miyiz? biz neyiz? Birbirine girmiş soru yumağı,cevapları ise sizin yorumunuz da yada satırlarda gizli. Ülkemin Batısında ve şehir merkezinde doğup büyüyen bir birey olarak,hikayede ki Sadık'ın hayallerinin ne kadar küçük ve sınırlı olduğunu okuduğumda içim acıdı. Kurulan hayallerin büyüklüğü bile yaşanılanlara bağlı olduğunu öğrendim.Hayaller bir çocuk için ne kadar önemli oysa ki... Hikayeyi bizlerle buluşturan yazara selam olsun. Neden mi?Bana Van gölü ve çevresinde yaşıyormuş gibi hissettirdiği ve sımsıcacık hikayeyi bize kazandırdığı için. Hakkını veren okurlara rast gelsin eseriniz. Teşekkür ederim.
Edebiyat
GavanHakan Çelebi · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2020159 okunma
··
1 +1'leme
·
2.846 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu güzel incelemeniz için teşekkür ederim 🙏🙂
Bahar Esen
Gönderi Sahibi
Ben teşekkür ederim.Faydalı olabildiysem ne mutlu.