Bana göre beyaz gemi acının hayal kırıklığının ve çaresizliğin yazıya dökülmüş halidir. Çocuğun hep bir ümidinin olması ve ümidi varken bile bunun için çabalarken bile sonunun hayal kırıklığıyla bitmesi. Kitabı okurken kitabın hiçbir bölümünde mutlu umutlu bir son olacağını düşünmedim. Evet bana göre hayal kırıklığı, dünyamızın gerçeklerini yansıtan bir hayal kırıklığı. Çünkü biz insanlar ümit ederken bile ümitsizliğe kapılırız farkında olmadan. Normalde kabul edemeyeceğimiz şeyleri mecbur kalıp yapmak ise belki en zor şeylerden biri. İşte orada artık ümit yerini çaresizliğe çoktan bırakmıştır bile. Bu kitap benim için önemliydi çünkü yazarın birçok farklı karakteri bu kitapta yansıttığını ve farklı gördüğümüz karakterleri yargılamadan önce onların hayatımızdaki varlığını fark etmemizi ve kabul etmemizi de sağladığını düşünüyorum. Herkesin bir kitaptan alacağı şey farklıdır, bu kitapta yazarın özellikle okuru düşünmeye ittiğini, mesajı okurun zihninin, yaşantısının ve duygularının tamamlaması için bazı noktaları açık bıraktığını düşünüyorum. Yazara emeği
için teşekkürler..